De ce nu ma ingras?

De ce nu ma ingras?

De ce nu ma ingras? – Peste tot in jur intalnim metode si programe pentru a slabi. Desi nu credem, exista si persoane, chiar multe, care se lupta cu kilogramele in minus si isi doresc sa se ingrase, cautand vitamine pentru ingrasare rapida.

Ca si în cazul slabitului, trebuie sa urmezi diete sanatoase, care sa te ajute sa te ingrasi uniform, fara a-ti dezechilibra organismul.

Desi pare mai usor sa te ingrasi, nu este valabil pentru cei care sunt de felul lor foarte slabi si orice ar face, nu reusesc sa faca acest lucru.

De ce nu ma ingras?

Aceste persoane au un metabolism foarte accentuat, ceea ce ii impiedica sa se ingrase  rapid.
Pentru majoritatea persoanelor din aceasta categorie, problemele de greutate se refera la un exces al kilogramelor.

Exista cazuri in care o persoana mananca fara restrictii si nu se ingrasa, iar de multe ori, este invidiata de cele care par sa se ingrase si de la un pahar cu apa. Situatia, insa, nu este chiar atat de roz, pentru ca uneori nu este vorba de un metabolism excelent, ci de anumite probleme de sanatate. Si atunci apare intrebarea: „De ce nu ma ingras?”

De ce nu ma ingras?

De ce nu ma ingras?

Cea mai simpla explicatie pentru faptul ca nu te ingrasi este faptul ca nu mananci destule calorii.

Dar sa presupunem ca ai luat in calcul aceasta posibilitate si ca problema ta este una putin mai complicata de atat.

Intr-adevar, exista persoane care au un metabolism excelent, dar de cele mai multe ori, faptul ca nu acumulezi kilograme, indiferent ce si cat mananci, reflecta o afectiune. Iar daca slabesti inexplicabil, este clar ca trebuie neaparat sa iti faci un control medical si o serie de analize. 

Iti prezentam cateva dintre principalele motive pentru care esti subponderala si ce poti face in aceasta privinta:

Mostenirea genetica – de ce nu ma ingras?


Factorul genetic are o influenta esentiala asupra masei tale corporale. Poti afla cu usurinta care este predispozitia ta genetica numai privindu-ti rudele apropiate. Dincolo de aceasta genetica detinuta de organismul tau, exista si alti factori care influenteaza cat de usor sau greu te ingrasi.  

Atentie!

Nu va lasati pacaliti de gandul ca totul este pe fond genetic. Pentru a va convinge trebuie sa faceti o serie de teste care sa asigure faptul ca nu aveti vreo patologie care se asociaza cu subponderabilitatea.

Hiperactivitatea

Persoanele agitate, despre care se spune adesea ca „nu au stare”, reusesc sa „arda” prin activitatea fizica mai multe calorii decat consuma.
Una dintre principalele cauze ale subponderalitatii este activitatea fizica foarte intensa.

Nu inseamna ca in aceste cazuri exercitiile fizice ar trebui restrictionate.

Solutia pentru cresterea in greutate este aceea de a consuma suficiente calorii incat sa se poata sustine activitatile fizice obisnuite, dar sa ramana suficiente calorii care sa se si „depuna”.  

Alte afectiuni


O greutate mult mai mica decat ar fi normal poate trage semnale de alarma cu privire la prezenta anumitor afectiuni.

Lipsa poftei de mancare, asociata numeroaselor probleme de sanatate poate fi cauza principala a scaderii in greutate. Pentru a preveni astfel de situatii este necesar sa efectuezi cu regularitate investigatii medicale.

Cand apar motive de ingrijorare? De ce nu ma ingras?


Mostenirea genetica are un cuvant important de spus in ceea ce priveste conformatia, de aceea, unele persoane pot fi predominant slabe de-a lungul vietii. In aceste cazuri, nu exista prea multe motive de ingrijoare.

Problemele apar cand pierderea in greutate survine brusc si se produce intr-o perioada scurta de timp.

Aceste pierderi mari in greutate sunt cauzate de probleme serioase de sanatate, dar si de probleme emotionale. Atunci este necesar sa te adresezi unui medic.

Tulburari de alimentatie


Daca in mod constient restrictionezi cantitatea de alimente pe care o consumi si esti stesat de gandul ca te-ai putea ingrasa, este posibil sa ai de-a face cu o tulburare de alimentatie. 

Stresul este un alt dusman din acest punct de vedere, asa ca daca treci printr-o perioada mai dificila, este foarte posibil ca acest lucru sa se reflecte si in numarul de kilograme afisate pe cantar. 

Ce fac ca sa ma ingras?

Nu uita ca trebuie sa faci totul cu moderatie, pentru a-ti pastra sanatatea. Unele persoane raman slabe indiferent de cantitatea alimentelor pe care le consuma, prin natura metabolismului.

Pentru cei foarte slabi, care isi doresc sa mai puna cateva kilograme, exista cateva sfaturi pe care le pot urma pentru a ajunge la greutatea dorită.

Trebuie sa retinem faptul ca nu doar caloriile conteaza, ci si substantele nutritive, vitaminele si mineralele pe care le consumam.

Platinium Mega Vit & Min - Cele mai bune vitamine si minerale

Care sunt alimentele pe care trebuie sa le mananc?

Iaurtul, fructele, nucile si alimentele care contin grasimi sanatoase, cum ar fi somonul, avocado, oleaginoasele, ouăle.

Acestea sunt foarte indicate atunci cand vreti sa acumulati cateva kilograme intr-un mod sanatos.

Apoi, este important de stiut ca mesele mici si dese sunt cheia catre silueta pe care o doresti. Incercati sa mancati de sase ori pe zi, iar la macar trei din aceste mese, sa introduceti alimente bogate in proteine, carbohidrati si grasimi.


Ce alimente trebuie sa mai  consumi dacă vrei sa te ingrasi?

Alimente bogate în proteine – carne, pește, ouă, lactate, legume, nuci și suplimente care au la bază zerul.

Carbohidrati – cartofi, orez, paste, suplimente nutritive cu concentrat mai mare de carbohidrati

Nuci – migdale, nuci, nuci macadamia, alune Fructe uscate – stafide, curmale, smochine

Lactate grase – lapte integral, iaurt, cașcaval, brânză, smântână

Cereale – ovăz, orez (toate integrale)

Carne – pui, vită, porc, miel

Tuberculi – cartofi, cartof dulce, napi

Sfaturi pentru a te ingrasa:

  • Nu bea apă înainte de masă pentru că îți vei pierde pofta de mâncare.
  • Bea lapte în loc de apă! Vei primi mai multe proteine!
  • Foloseste farfurii mari!
  • Dormi cel putin 8 ore pe zi!
  • Mananca legumle la sfarsitul mesei, după proteine și carbohidrati .
  • Nu fuma! Fumătorii au tendința să cântărească mai puțin ca non-fumătorii

In mod normal, pentru a te ingrasa, trebuie sa mananci multa mancare, insa atunci cand sistemul digestiv nu face fata, deoarece, are nevoie de cateva ore pentru a digera toata mancarea de la o masa, intervin suplimentele nutritive.

Acestea isi fac foarte bine loc in alimentatia celui ce doreste sa ia in greutate cateva kilograme.

Un ectomorf ( persoana foarte slaba) are arderile rapide, la fel si metabolismul, de aceea are nevoie de foarte multi carbohidrati.

Carbohidratii sunt “benzina” organismului. Cu cat ingeram mai multi, cu atata mai multa energie vom avea, iar surplusul de carbohidrati se va depune sub forma de grasimi sau de masa musculara.

Produs recomandat:

Suplimente si vitamine pentru o ingrasare rapida si sanatoasa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.