Vreau sa ma ingras

Vreau sa ma ingras

Vreau sa ma ingras, o afirmatie intalnita tot mai des. Desi multi dintre noi ne dorim sa slabim, exista si persoane care vor sa se ingrase, insa nu reușesc.

Daca te afli printre cei care vor sa se ingrase, citeste acest articol!

Mai jos, veti gasi urmatoarele informatii:

  1. Cum sa te ingrasi sanatos?
  2. Ca sa te ingrasi, creste aportul caloric!
  3. Unde ma incadrez? Ectomorf, endomorf sau mezomorf?
  4. Cum poti sa-ti maresti masa musculara?
  5. Ce sa mananci ca sa te ingrasi?

Cum sa te ingrasi sanatos? Vreau sa ma ingras!

Atunci cand esti foarte slab, prima oara ar trebui sa ai in vedere cresterea masei musculare si odata cu ea, a kilogramelor.

Nimeni nu isi doreste in mod deosebit sa depuna grasime pe tot corpul sau in anumite zone ale corpului. Ideea este sa avem niste forme placute, nu?

Asadar, dietele ce au la baza fast food-ul, dulciuri, grasimi, ar trebui eliminate din discutie din start, asta daca tinem la corpul nostru, atat ca aspect, cat si ca stare de sanatate.

Seteaza-ti kilogramele pe care vrei sa le castigi, dar vezi, mai intai daca chiar e necesar sa te ingrasi.

Spunem asta, deaorece exista si persoane care par slabe si cred ca au nevoie de cateva kilograme in plus, deși greutatea lor este normala.

Incearca sa tii o dieta cu ceva mai multe proteine decat o persoana sedentara, dar si cu carbohidrati de calitate, care sa iti ofere energie pe parcursul zilei.

Asigura-i organismului cel putin 1.5 – 2g de proteine/kg de masa corporala si minim 5g de glucide/kg.

Ca să te ingrasi, creste aportul caloric! Vreau sa ma ingras!

Incepe prin a creste numarul zilnic de calorii.

Suplimenteaza numarul meselor sau mareste portiile. Adica sa mananci pana te saturi.

De obicei, alimentele pe care lecumparam din magazine, au pe eticheta numarul de calorii/100 g de produs.

Astfel poti calcula foarte usor numarul de calorii de la o masa.
Pe piata exista numeroase suplimente, care pot sustine atat slabirea sanatoasa, dar si luarea in greutate.

Vreau sa ma ingras, nu este doar dorinta ta, ci si a multor alte persoane.

De aceea, trebuie sa urmezi o alimentatie corespunzatoare si sa alegi suplimente care te ajuta sa dezvolti masa musculara de care ai nevoie. Asta se face printr-un aport de proteine de cea mai buna calitate, nutrienti cunoscuti pentru rolul lor in cresterea tesutului muscular si de un aport bogat de vitamine si minerale pentru ingrasare.

Suplimentele nutritive se asimileaza foarte rapid si complet, fiind predigerate, astfel ajung imediat in tubul digestiv si in organism.

Unde ma incadrez? Ectomorf, endomorf sau mezomorf?

Ectomorfii au o silueta subtire, musculatura slab dezvoltata și au un metabolism grabit, chiar fara a face efort fizic.

Acestia sunt cei care au nevoie de un program special de dezvoltare musculara si luare in greutate.

Caracteristicile ectomorfului: grasime putina, masa musculara redusa, articulatii mici (incheietura maini si glezne), structura osoasa subtire si lunga.

Endomorfii sunt cei care se ingrasa usor, au tesut adipos, oasele mari, talie si solduri late.

Ei sunt cei care pot crește masa musculara foarte repede. Nu au probleme cu ingrasatul, ci cu slabitul.

Mezomorfii sunt cei ideali: talie inalta, musculatura dezvoltata, strat adipos redus.

Ei au un metabolism normal si rapid, ceea ce contribuie la capacitatea lor de a obtine masa musculara si pierde grasime cu  usurinta. Pentru acestia, riscul de ingrasare este redus.


Cum pot sa imi maresc masa musculara? Vreau sa ma ingras!

Daca ai inceput sa mergi la sala, antrenorii iti vor spune care sunt tipurile de miscari si exercitii potrivite pentru tine.

De asemenea, anumite alimente consumate te pot ajuta sa-ti maresti masa musculara:

  • carne de vita
  • carne de pui fara piele
  • branza de vaca
  • oua
  • proteine din zer
  • suplimente pe baza de proteine si carbohidrati
  • ton sau alt tip de peste
  • ovaz
  • cereale integrale

Ce să mananci ca sa te ingrasi?

Consuma alimente bogate în proteine și glucide complexe. Consumă alimente bogate în calorii. Acestea sunt: carnea roșie, brânzeturile, ouăle, fructele uscate.
Chiar daca iti doresti sa te ingrasi, asta nu înseamna ca trebuie sa te imprietenești cu prajelile sau mâncarea de tip fast food.

Ai nevoie de grăsimi sanatoase, in primul rand pentru un echilibru al nutriențilr si apoi pentru a castiga in greutate. Nu ar trebui sa va lipseasca din bucatarie uleiul de masline, avocado, nucile sau migdalele.

Cateva dintre alimentele de care ai nevoie! Vreau sa ma ingras!

1. Unt de arahide: cauta un unt de arahide natural, care este bogat in proteine si grasimi – o alegere ideala pentru persoanele care vor sa se ingrase sanatos. O singura lingura de unt de arahide contine in jur de 100 de calorii si are 4 grame de proteine, plus acid folic, vitaminele E si B3, magneziu.

2. Lapte integral, gras: unii nutritionisti sustin ca te poti ingrasa rapid si usor daca faci o singura schimbare in meniul tau – sa bei lapte integral in loc de lapte degresat. Cauta un producator local de lapte proaspat, integral si aprovizioneaza-te o data la cateva zile.

3. Avocado: acesta este un aliment atat de sanatos, incat este recomandat atat celor care vor sa se ingrase, cat si celor care vor sa slabeasca. Avocado contine grasimi sanatoase pentru inima, iar o jumatate de avocado are nu mai putin de 140 de calorii – plus cantitati impresionante de acid folic, vitamina E, vitaminele B si potasiu.

4. Carne rosie fara grasimi: chiar daca ai fi tentat sa incluzi in cura de ingrasare multa carne grasa, efectul nu va fi unul bun, pentru ca nu este sanatoasa. In schimb, mananca zilnic carne rosie slaba pregatita pe gustul tau – la gratar, la cuptor sau in amestec cu legume de sezon.

5. Paine integrala: painea integrala este recomandata in special persoanelor care isi doresc sa castige cateva kilograme, pentru ca este foarte bogata in nutrienti si este si sanatoasa, spre deosebitre de painea alba.

Fructe si legume?

Fructele sunt pline de vitamine si fitonutrienti care te ajuta sa ai o sanatate de fier.

In loc sa consumi o bautura carbogazoasa cu un continut ridicat de zahar, mai bine bei suc proaspat de portocale. 

Vei beneficia de caloriile de care ai nevoie, dar si de vitamine si minerale pe care sucurile carbogazoase nu le contin.

Fructele intregi sunt gustari excelente intre mese, ce te ajuta sa iti cresti aportul zilnic de calorii.

Putem manca dulciuri?

Sigur! Dar cu moderatie!

Desi sunt foarte bogate in calorii, sunt alegeri care pot dauna grav sanatatii, mai ales daca le consumi regulat. 

O alegere buna din grupa dulciurilor este ciocolata neagra, care detine o cantitate mare de antioxidanti.

Sportul e necesar chiar si atunci cand vrei sa te ingrasi.

Sportul nu e util doar atunci când vrei să arzi grăsimea, ci e un element important al unui organism sanatos.

Exercitiile cardio trebuie folosite doar pentru incălzire, iar antrenamentul trebuie sa se bazeze pe greutati sau greutatea propriului corp.

Prin acest mod iti vei mari masa musculara si implicit greutatea.

Nu uita! Pentru ca scopul tau sa fie atins ai nevoie de carbohidrati, proteine ingrasare si de vitamine & minerale.

Administrarea de vitamine și minerale, vor scuti organismul de o munca in plus, aceea de a cauta si asimila nutrientii doar din alimente.

Daca esti o persoana ocupata si ai probleme cu mesele pe timpul zilei, shake-urile din proteine te pot ajuta sa compensezi aceste neajunsuri.

Produs recomandat: Suplimente si vitamine pentru o ingrasare rapida si sanatoasa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *